RSS

وبلاگ

بزرگترین بازارهای سهام آمریکا کدامند؟
ایالات متحده با بازار مالی پویا خود، چندین بازار سهام اصلی را در اختیار دارد که معاملات اوراق بهادار را تسهیل می‌کنند. از میان این بازارهای برجسته می‌توان به بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) و سامانه اعلام قیمت خودکار انجمن ملی ‌معامله‌گران اوراق بهادار (NASDAQ) اشاره کرد که هرکدام ویژگی‌ها و خصوصیات خاص خود را دارند. شاخص استاندارد و پور (S&P 500) نیز تأثیر قابل توجهی دارد. در ادامه هر کدام از این بازارها را به صورت مفصل توضیح خواهیم داد.
متاورس چیست؟ فرصت‌های سرمایه گذاری در Metaverse
متاورس (Metaverse) یک فضای مجازی است که در آن افراد -که به آنها «آواتارها» می‌گویند- می‌توانند باهم ارتباط برقرار کنند، تعامل داشته باشند و معامله کنند. متاورس به عنوان یک تلاقی بین دنیای دیجیتال و فیزیکی از واژه‌ی یونانی «Meta» که به معنای «فراتر از» و واژه‌ی «Verse» که بخشی از کلمه جهان است یعنی «universe» گرفته شده است.
کاربردهای زبان برنامه نویسی پایتون (Python) در صنعت مالی
پایتون یک زبان برنامه‌نویسی قدرتمند و چندمنظوره است که در صنعت مالی به طور گسترده‌ای استفاده می‌شود. از تجزیه و تحلیل دیتا و مصور سازی داده‌ها تا معاملات الگوریتمی و مدیریت ریسک، از جمله کارهایی است که پایتون می‌تواند در صنعت مالی انجام دهد. در ادامه به بررسی پنج حوزه‌ای می‌پردازیم که پایتون می‌تواند در صنعت مالی آنها متحول کند.
چه عواملی بر قیمت سهام شرکت‌ها تاثیر گذار است؟
همانطور که گفته شد عرضه و تقاضا یکی از عوامل کلیدی در تعیین قیمت سهام است. فرض کنید سرمایه‌گذاران می‌خواهند در سهام شرکت X که یک شرکت انرژی فرضی است سرمایه گذاری کنند. در روز اول هفته، قیمت سهم 35 دلار است. روز بعد، یک تحلیلگر وال استریت گزارشی مثبت درباره آینده بخش انرژی منتشر می‌کند. این نگرش مثبت باعث افزایش تقاضا برای سهام این شرکت می‌شود و قیمت آن به 40 دلار ارتقا می‌یابد. بنابراین، در یک روز، قیمت سهم 14 درصد افزایش می‌یابد. حال شرکت سلامت Y که یک شرکت بهداشتی فرضی است را در نظر بگیرید. در اولین روز هفته، قیمت سهم 45 دلار است. سپس روز بعد، یک تحلیلگر وال استریت گزارشی منفی درباره آینده صنعت بهداشتی کشور منتشر می‌کند که باعث می‌شود برخی از سرمایه‌گذاران سهام شرکت Y را بفروشند و قیمت سهم به 40 دلار کاهش یابد. این یک کاهش 11 درصدی در یک روز است.
صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات چیست؟
سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند در شرایط تورمی مانند شرایط حال حاضر کشور بازدهی خوب و ریسک کمی برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد. سرمایه‌گذاری در املاک اما نیاز به سرمایه کلان دارد و این موضوع برخی از سرمایه گذاران خرد را از بازار دور می‌کند. به همین دلیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات به وجود آمده‌اند. هدف اصلی این صندوق‌ها، سرمایه گذاری با مبالغ کم و حفظ ارزش پول سرمایه‌گذاران بر اساس رشد نرخ مسکن است.
صندوق اهرمی چیست؟ چگونه سرمایه گذاری کنیم؟
صندوق اهرمی یک نوع صندوق سرمایه‌گذاری است که از تکنیک اهرم مالی برای به دست آوردن بازدهی بیشتر استفاده می‌کند. صندوق های اهرمی اخیرا در بازار بورس کشور فعال شده‌اند. این صندوق‌ها نوع جدیدی از صندوق‌های سهامی بوده و برای افراد ریسک پذیر و ریسک گریز مناسب هستند. صندوق اهرمی متناسب با ریسکی که دارند همزمان از دو ساز و کار «صدور و ابطال» و «قابل معامله در بورس (ETF)» برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند. واحدهای بدون ریسک سازوکار صدور و ابطالی داشته و واحدهای قابل معامله یا ETF واحدهای پرریسکی محسوب می‌شوند. سبد سرمایه‌گذاری صندوق های اهرمی معمولا از سهام و حق تقدم سهام تشکیل می‌شود.
اوراق مشتقه چیست؟
سرمایه‌گذاری در دهه‌های اخیر با ایجاد ابزارهای اوراق مشتقه متعدد که راه‌های جدیدی برای مدیریت پول ارائه می‌دهند، پیچیده‌تر شده است. از گذشته تا به حال، استفاده از مشتقات برای پوشش ریسک یا بهبود بازده سرمایه‌گذاران و تولید کنندگان به ‌ویژه در صنعت کشاورزی وجود داشته است.
امکان سنجی طرح‌‌های اقتصادی
امکان سنجی (Feasibility Study) یا FS به سنجش، بررسی و امکان عملی­ شدن و تجاری ­سازی یک ایده، طرح یا کسب­وکار اشاره دارد. می‌دانیم که راه اندازی یک کسب و کار یا توسعه سایر پروژه ها به تخصیص منابع و سرمایه نیاز دارد؛ بنابراین لازم است قبل از سرمایه گذاری، از میزان موفقیت آن و نرخ بازگشت سرمایه اطمینان حاصل کنیم. امکان سنجی طرح های اقتصادی، طرح توجیهی، ارزیابی طرح های اقتصاد و FS همگی مفاهیم مشابهی هستند که به این موضوع اشاره دارند.
تجزیه و تحلیل صورت های مالی
صورت های مالی یک گروه اقتصادی، حاصل مجموعه فعالیت‌ها، سودها و ضررهایی است که در طول مدت زمان مشخصی جمع‌آوری و بر اساس قوانین حوزه مالی محاسبه می‌شوند. صورت های مالی به صاحبان گروه‌های اقتصادی و شرکت‌ها کمک می‌کند عملکرد مجموعه خود را زیر نظر بگیرند و بتوانند با دید روشن‌تری در مورد فعالیت‌های آتی شرکت تصمیم‌گیری کنند.
صندوق های سرمایه گذاری
صندوق­ های سرمایه گذاری توسط تحلیلگران یک نهاد مالی قانونی که دارای مجوز از نهاد قانونگذار بازار سرمایه یعنی سازمان بورس است، مدیریت می شوند. صندوق های سرمایه گذاری خود دارای شخصیت حقوقی بوده و تحت نظارت سازمان بورس فعالیت می کنند. تمام سرمایه موجود در صندوق های سرمایه گذاری، به واحد‌های سرمایه‌گذاری تقسیم می‌شوند. در واقع، واحد‌های سرمایه‌گذاری هر کدام بخش کوچکی از سرمایه اصلی هستند. هنگام سرمایه‌گذاری با توجه به دارایی اولیه، شما صاحب تعداد مشخصی از این واحد‌ها خواهید شد. بدین ترتیب در واقع شما با اعتماد به تحلیلگران این صندوق ها، به طور غیرمستقیم در بازار بورس شرکت کرده و درآمد خود را افزایش می‌دهید.
صندوق های سرمایه گذاری
صندوق­ های سرمایه گذاری توسط تحلیلگران یک نهاد مالی قانونی که دارای مجوز از نهاد قانونگذار بازار سرمایه یعنی سازمان بورس است، مدیریت می شوند. صندوق های سرمایه گذاری خود دارای شخصیت حقوقی بوده و تحت نظارت سازمان بورس فعالیت می کنند. تمام سرمایه موجود در صندوق های سرمایه گذاری، به واحد‌های سرمایه‌گذاری تقسیم می‌شوند. در واقع، واحد‌های سرمایه‌گذاری هر کدام بخش کوچکی از سرمایه اصلی هستند. هنگام سرمایه‌گذاری با توجه به دارایی اولیه، شما صاحب تعداد مشخصی از این واحد‌ها خواهید شد. بدین ترتیب در واقع شما با اعتماد به تحلیلگران این صندوق ها، به طور غیرمستقیم در بازار بورس شرکت کرده و درآمد خود را افزایش می‌دهید.
صندوق سرمایه گذاری طلا چیست و سرمایه گذاری در آن چگونه است؟
صندوق سرمایه گذاری طلا نوعی صندوق سرمایه گذاری است که بازدهی آن وابسته به طلا به خصوص سکه است.اما مدیر صندوق برای کاهش ریسک مقداری از دارایی را نیز در صندوق‌های درآمد ثابت سرمایه گذاری می‌کند. هنگام سرمایه گذاری در صندوق طلا در مقایسه با خرید سکه و طلا شما علاوه بر حذف ریسک آسیب‌هایی همچون سرقت از مزایای دیگر نیز برخوردار هستید. یکی از این مزایا سادگی خرید و فروش آن است اگر شما طلای فیزیکی داشته باشید ریسک فروش بالایی را نیز به همراه دارید.
صندوق سرمایه گذاری نیکوکاری چیست؟
روش‌های سرمایه گذاری در صندوق نیکوکاری، سرمایه گذاری در این صندوق‌ها بسیار ساده است و معمولاً به سادگی انجام می‌گیرد. برای شروع فعالیت فقط کافی است به سن قانونی رسیده باشید و با ارئه مدارک به هریک از دفاتر صندوق نیکوکاری انتخابی شما به راحتی در آن‌ها عضو شوید. نیکوکاری از قدیم در بین انسان‌ها رواج داشته است اما صندوق‌های نیکوکاری یکی از مدرن‌ترین و بهینه‌ترین روش‌های انجام این عمل نیک است. با هم به مرور مزایای سرمایه گذاری در صندوق نیکوکاری پرداختیم و دریافتیم که بهینه بودن و وجود قوانین مصوب به عملکرد ما در این کار انسان دوستانه بسیار کمک خواهد کرد. همچین در کنار فعالیت خیرخواهانه می‌توانید به دید یک فعالیت مطمئن برای حفظ ارزش پول خود نیز به صندوق نیکوکاری توجه داشته باشید. ریسک کم و درآمد ثابت از سری مزایای این صندوق‌ها می‌باشد. معمولاً سود حاصله از این فعالیت صرف بورس تحصیل داشجویان، ساخت مدارس، تجهیز بیمارستان‌ها، کودکان بی سرپرست و فعالیت‌های خیرخواهانه‌ای از دست می شود.
صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت چیست و چه مزایایی دارد؟
شناسایی هدف و خواندن دقیق اساسنامه به شما این امکان را می‌دهد که با انتخاب صندوق مورد نظر سود قابل قبول و مطمئن کسب کنید. همانطور که باهم مرور کردیم از مزایای سرمایه گذاری درصندوق با درآمد ثابت معامله آسان و سود مطمئن بدون ریسک است. برای بسیاری از افراد که به دنبال سرمایه گذاری در بانک هستند سرمایه گذاری در صندوق‌های درآمد ثابت می‌تواند یک موهبت باشد که با ریسک کم سودی چند برابر بیشتر از سود بانکی را کسب کنند. همچنین قدرت پول خود و ارزش آن را حفظ کنند. معمولاً سازکار صندوق‌های با درآمد ثابت به این صورت است که‌ای صندوق‌ها موظفد حداقل 75 درصد از سرمایة خود را در اوراق مشارکت بانک‌ها و سهام‌های مطمئن سرمایه گذاری کنند که ‌این اطمینان را به سرمایه گذار می‌دهد که با ریسک کم به سود قابل قبولی برسد. امیدواریم این مرور به شما کمک حداقلی برای تصمیم گیری بدهد و به راحتی دست به انتخاب برای آینده و درایی های خود بزنید.
انواع صندوق‌های سرمایه گذاری کدامند و سرمایه گذاری در آن ها چگونه است؟
صندوق سرمایه گذاری چیست و انواع صندوق سرمایه گذاری کدامند؟ هر کدام از صدوق‌های سرمایه گذاری دارای ویژگی‌های خاص و کاربرد خاص است. با بررسی بیشتر می‌توانید نوع سرمایه گذاری مد نظر خود را پیدا کنید و با آرامش کامل به حفظ و افزایش درایی های خود فکر کنید. اما برای دانستن اینکه چگونه در صندوق‌ها سرمایه گذاری کنیم علاوه بر بررسی صندوق‌های مختلف باید به روحیات خود نیز اشراف داشته باشید و بهترین گزینه را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید. اولین قدم کسب اطلاعات کافی از صندوقی است که تصمیم به سرمایه گذاری در آن کرده‌اید. کارنامه سرمایه گذاری صندوق مورد نظر خود را بررسی کنید میزان سود دهی را مطالعه کنید از همه جزئیات آن با خبر شوید. با بررسی بهتر و مطالعه صندوق‌های مختلف می‌توانید بهترین را برای خود انتخاب کنید. در این مطلب به صورت اجمالی به بررسی مواردی که برای سرمایه گذاری در صندوق‌های سرمایه گذاری نیاز است پرداختیم. در کشور ما و به خصوص در چند سال اخیر به ندرت مشاهده شده که صندوقی زیان ده باشد و اگر نمونه‌ای از آن وجود داشته در طولانی مدت زیان خود را جبران کرده است

 

 

از راه های زیر می توانید با ما ارتباط برقرار کنید

تلفن: 02162843000

واتساپ : 09912707933

ارتباط با ادمین تلگرام