RSS

وبلاگ

آزمون تحلیلگر سرمایه ‌گذاری جایگزین ( CAIA) چیست؟
عنوان CAIA Charter که توسط انجمن ®CAIA ارائه می‌شود، یک مدرک شناخته شده جهانی است که برای افراد متخصص در حوزه سرمایه‌گذاری‌های جایگزین در نظر گرفته شده است. این افراد به تجزیه و تحلیل صندوق‌های پوشش ریسک (hedge funds)، سرمایه‌گذاری خطرپذیر (venture capital)، سرمایه‌گذاری خصوصی و املاک پرداخته و در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. کسانی که موفق به دریافت مدرک CAIA شوند به عنوان یک تحلیلگر سرمایه‌گذاری جایگزین حرفه‌ای شناخته می‌شوند و به عضوی از جامعه 9 هزار نفری آن که در بیش از 80 کشور جهان فعالیت می‌کنند، تبدیل خواهند شد.
پرایس اکشن (price action) چیست؟
امروزه با پیشرفت بازارهای مالی همچون بورس و ارز دیجیتال افراد زیادی علاقمند به سرمایه گذاری در این حوزه ها شده‌اند. برخی از افراد اطلاعات و دانش کافی در این زمینه را نداشته و صرفا به دلیل سود بالا در این بازارها سرمایه گذاری کردند. برای این دست از افراد که آشنایی کامل با این بازارهای ندارند اما یک استراتژی معاملاتی کاربردی وجود دارد. پرایس اکشن یکی از استراتژی‌های بازار معاملاتی بوده که به کاربران این اجازه را می‌دهد تا قبل از خرید و فروش و انجام هر گونه معامله‌ای، بازار را مورد بررسی قرار دهند.
تجزیه و تحلیل صورت های مالی
صورت های مالی یک گروه اقتصادی، حاصل مجموعه فعالیت‌ها، سودها و ضررهایی است که در طول مدت زمان مشخصی جمع‌آوری و بر اساس قوانین حوزه مالی محاسبه می‌شوند. صورت های مالی به صاحبان گروه‌های اقتصادی و شرکت‌ها کمک می‌کند عملکرد مجموعه خود را زیر نظر بگیرند و بتوانند با دید روشن‌تری در مورد فعالیت‌های آتی شرکت تصمیم‌گیری کنند.
تابلوخوانی در بورس
برای موفقیت و کسب سود از بازار بورس باید به ابزارهای تحلیلی مختلفی مجهز بود؛ روش ها و ابزارهایی که هر کدام در جای خود به کار می روند. تابلو خوانی یکی از این ابزارهاست که تحلیلگران و فعالان بازار برای تحلیل های کوتاه مدت از آن استفاده می کنند. تابلو خوانی کاری را برای سرمایه گذار انجام می دهد که تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال در آن موقع زمانی خاص، قادر به انجام آن نیستند. به این مثال دقت کنید: زمانی که صف های فروش به سرعت در حال جمع آوری هستند و فرصت تصمیم گیری کوتاه، آیا بدون تحلیل به جمع خریداران می پیوندید؟ چرا که تحلیل های بنیادی و تکنیکال زمان بر بوده و باعث از دست رفتن فرصت می شوند. اینجاست که تابلو خوانی راه حلی برای تصمیم گیری فوری سرمایه گذاران برای خرید کردن یا صبر کردن است. بنابراین با کمک تکنیک تابلو خوانی می‌توان در مدت زمان کوتاهی، اطلاعات موجود در تابلوی نمادها را بررسی کرد و تصمیم بهتری گرفت.
ارزش گذاری در بازارهای مالی
ارزش گذاری چیست و چرا اهمیت دارد؟ انواع روش های ارزش گذاری کدامند؟ چه اطلاعاتی باید درباره این موضوع داشته باشیم؟ قیمت و ارزش چه تفاوتی با هم دارند؟ طی این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد. همچین انواع روش­های محاسباتی مرسوم و علمی را که در حال حاضر توسط بسیاری از تحلیل­گران مورد استفاده قرار می­گیرد، شرح خواهیم داد.
تحلیل صنایع در بازار سرمایه
تحلیل صنعت در بورس به معنای آن است که ما با استفاده از ابزار­های تحلیلی، حوادث کنونی بازار مثل عرضه و تقاضا، میزان رقابت، وضعیت رقابت و ... را رصد کنیم تا بتوانیم اتفاقات آینده بازار را پیش­بینی کنیم. در تحلیل صنایع یکی از موارد مهمی که مورد توجه تحلیلگران است، چرخه عمر صنعت بوده که به آن‌ها کمک فراوانی می­کند. هر صنعت دارای سه مرحله اصلی رشد، توسعه و تثبیت است. برای سرمایه­گذاران و صاحبان صنعت اهمیت دارد که بدانند در کدام مرحله از چرخه قرار گرفته­اند.
تحلیل بنیادی یا فاندامنتال
تحلیل بنیادی یا فاندامنتال (FA) می‌تواند ارزش ذاتی اوراق بهادار را با بررسی عوامل اقتصادی و مالی مرتبط بسنجد. ارزش ذاتی یک سهام سرمایه‌گذاری بر اساس وضعیت مالی شرکت صادرکننده آن و همچنین شرایط فعلی بازار و اقتصاد کلان مشخص می‌شود. تحلیلگران بنیادی سعی دارند تا هر مورد موثر بر ارزش اوراق بهادار را مورد بررسی قرار دهند. آن‌ها از عوامل کلان اقتصادی نظیر وضعیت اقتصاد و شرایط صنایع گرفته تا عوامل اقتصاد خرد مانند اثربخشی مدیریت شرکت را مطالعه می‌کنند.
تحلیل تکنیکال و کاربرد آن در بازارسرمایه
تحلیل تکنیکال تنها توسط معامله‌گران تکنیکال استفاده نمی‌شود، اکثر معامله‌گران تلاش می‌کنند تحلیل بنیادی را برای این منظور استفاده کنند که مشخص می‌کند آیا ضرورت دارد در بازار اقدام به خرید کنند یا خیر؟

 

 

از راه های زیر می توانید با ما ارتباط برقرار کنید

تلفن: 02162843000

واتساپ : 09912707933

ارتباط با ادمین تلگرام