تاریخ برگزاری : 1402/09/22
28 جلسه 122 ساعت

€56248000/00

برگزار شد

فهرست اساتید این دوره

اولین دوره پرورش مدیران متخصص در صنعت دارویی کشور

از 1402/09/22 تا 1402/12/23 چهارشنبه ها و پنجشنبه ها   16 الی 20 - 14 الی 18

نوع دوره : دوره جامع
تعداد ساعات آموزش : 122 ساعت
اولین دوره پرورش مدیران متخصص در صنعت دارویی کشور

« مرکز مالی ایران با همراهی انجمن مالی ایران و کارگزاری بانک صنعت و معدن برگزار می‌کند»

جهت مشاهده اطلاعات بیشتر در خصوص این دوره آموزشی، به نشانی pharmamanage.ir مراجعه نمایید.

جهت مشاهده جزییات سرفصل های هر ماژول به ضمیمه دوره در انتهای صفحه مراجعه نمایید.

امکان ثبت نام در هر ماژول به صورت جداگانه وجود دارد.  در صورت تمایل به شرکت در هر تک ماژول به صورت حضوری، به پشتیبان آموزش در تلگرام و واتس اپ پیام ارسال نمایید.

معرفی دوره:

یکی از مشکلات شرکت‌های بزرگ در کشور، عدم اتصال مناسب فرایندی بین واحدهای سازمان می باشد. به گونه‌ای که هر واحد سازمان به صورت جزیره‌ای با دیوارهای بلند و بدون پل ارتباطی با واحدهای دیگر، در ساختار وظیفه‌ای خود، فارغ از درک و برآورد اثرات فعالیت خود بر دیگر واحدهای سازمان و در نهایت بر عملکرد شرکت، به گونه ای خود محور، کارهای سازمانی را انجام می­‌دهند و با تغییر این افراد در سازمان، بخشی از سازمان دچار مشکل شده و با توجه به نبود سیستم فرایندی، این مشکل به نحو جدیدی به فراخور افراد جدید در سازمان، همچنان سازمان را درگیر خواهد کرد. این موضوع زمانی افزوده خواهد شد که افراد با تجربه، سازمان را ترک کرده و فرایند مدیریت دانش نیز بر خروج آنان نظارت نمی کند.

هدف از برگزاری این دوره، تربیت کارشناسان و مدیران متخصص دارای توانمندی لازم و آماده به کار در حوزه های مدیریتی و مهندسی (مالی، سرمایه گذاری، فروش، بازاریابی، بازرگانی، مهندسی صنایع، توسعه کسب و کار، تولید و بهره برداری و …) در شرکت‌های دارویی است. این افراد می‌توانند گزینه های مناسبی برای رسیدن به مدیریت ارشد سازمان باشند.

اساتید و دانش‌پذیران در دوره نقش مهمی در انتقال تجربه و هم‌افزایی را ایفا می‌کنند و در نهایت باعث تغییر نگرش مدیریت و حرکت از مدیریت سنتی به سمت مدیریت نوین، علمی و کاربردی می‌شود.

 

ماژول اول:

در این سرفصل آموزشی به معرفی صنعت می پردازد به گونه ای که دانش پژوهان با فضای کلی  صنعت دارویی ایران آشنا می شوند، ساختار مالکیتی شرکت های بزرگ کشور را میشناسند و نگاهی نیز به فضای کسب و کار در جهان دارند. با سیاست های کلی ملی و بین المللی موثر بر روند شکل گیری صنعت، آشنا میشوند با انواع داروها آشنا میشوند و در زمینه نوآوری و تحقیق و توسعه دانش کسب میکنند. بدیهی است فروش و بازاریابی و برندینگ چرخه مهمی از هر کسب و کار است که در این صنعت با توجه به پیچیدگی و گستردگی آن در بخش تولید مواد اولیه، محصول نهایی، کانالهای توزیع و در نهایت داروخانه ها و مراکز درمانی، موضوع را از صنایع دیگر متمایز میکند. 

دانش پژوهان در پایان این سرفصل آموزشی میتوانند مبانی اثر گذار بر صنعت دارویی که منجر به تغییرات سیستماتیک و غیر سیستماتیک در شرکت ها میشوند را تشخیص دهند 

 

ماژول دوم: 

در این سرفصل آموزشی به موضوعات مرتبط با عملکرد شرکت ها میپردازد به گونه ای که شرایط خاص و الزامات مورد نیاز شرکت های دارویی جهت ازائه خدمت و یا محصول را عنوان می نماید. دانش پژوهان با مفاهیم تضمین کیفیت، GXP و الزامات مرتبط با کنترل کیفیت آشنا میشوند. این موضوعات میتواند اثر مستقیم بر کیفیت محصولات شرکت ها گذاشته و جزو الزامات اولیه شرکت های دارویی به شمار می آید. دانش پژوهان با مفاهیم رهبری و مدیریت و چگونگی ساختار و رفتار سازمانی در شرکت های دارویی آشنا میشوند. با توجه به دانش بنیان بودن صنعت دارویی، با مسائل جاری در حوزه منابع انسانی و الزامات مرتبط با مدیریت دانش آشنا میشوند و با فراگیری انواع استراتژیهای شرکت های تولیدی میتوانند در جهت تعالی سازمانی برنامه های اقدام پیشنهاد دهند. دانش پژوهان با انواع تکنولوژی های روتین تولید مواد اولیه و محصول نهایی و نقش و چگونگی برنامه ریزی و اثرات بهره برداری از شرکت های تولیدی در زنجیره تأمین که میتوانند بر عملکرد شرکت ها اثر مستقیم بگذارند، آشنا میشوند. یکی از موضوعاتی که شرکت های دارویی با آن در چالش است، تعریف پروژه و پورتفولیو های سرمایه گذاری می باشد به گونه ای که بسیاری از پروژه های شرکت ها حتی در آغاز اجرا با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم میکنند و این موضوع که بر اثر عدم وجود برنامه ریزی مناسب (چه از منظر مالی و چه از منظر اجرا) بوجود می آید، گریبان صنعت را گرفته است. دانش پژوهان در این بخش با نحوه تعریف پروژه آشنا می شوند و موضوع را از طریق کلاسهای کارگاهی دنبال میکنند. در نهایت نیز با برخی از الزامات قوانین و مقررات حقوقی دارویی آشنا میشوند.
 دانش پژوهان در پایان این سرفصل آموزشی میتوانند موارد  اثرگذار بر عملکرد و چگونگی رشد فعلی شرکت ها را تشخیص دهند و ریسک های غیر سیستماتیک در آینده آنها را تحلیل نمایند.

 

ماژول سوم: 

در این سرفصل آموزشی در ابتدا دانش پژوهان با موارد مرتبط با بیمه و مالیات در صنعت دارو آشنا می شوند و با توجه به دانش های آموخته شده در سرفصل های قبلی، عوامل موثر بر عملکرد شرکت را درک کرده و اثرات آن را تحلیل می نمایند. پیش بینی وضعیت مالی شرکت ها در آینده میتواند نکته مهمی باشد که تحلیل گران مالی صنعت داروسازی میتوانند در این سرفصل به آن دست پیدا کنند. مواردی همچون برگزاری جلسات مجامع، میتواند به دانش پژوهان این امکان را بدهد تا گزارشات عملکرد خود را به سهامداران ارائه نمایند. نکته مهمی که سازمانها از آن غافل میشوند نقش مهم حسابداری مدیریت در ارائه اطلاعات کاربردی به مدیران ارشد سازمان می باشد. اطلاعاتی که از گذشته و آینده شرکت خبر میدهد. این موضوع میتواند یک مدیر پیش رو را از یک مدیر معمولی متمایز سازد. دانش تحلیل صورت های مالی شرکهای صنعت دارویی میتوانند به تحلیل گران صنعت کمک کند. مدیریت و تأمین منابع مالی در صنعت دارویی نکته مهم و قابل توجهی است که گریبان شرکت ها را گرفته است. شرکت هایی که این موضوع را درک کرده اند توانسته اند جایگاه خود را در بازار تثبیت و حتی ارتقاء دهند ولی شرکت های بزرگی در صنعت وجود دارند که در سنوات گذشته جایگاه خوبی در صنعت داشته اند ولی با مشکلات تأمین منابع مالی دست و پنجه نرم میکنند و در سالهای اخیر جایگاه خود را در بازار از دست داده اند و سهم خود را به رقبا سپرده اند. بازارها، ابزارها و نهاد های مالی میتوانند درکنار شرکت ها به آنها کمک کنند تا بتوانند جایگاه خود را در صنعت حفظ کنند. کسب دانش موضوعات مذکور و آشنایی با انواع صندوق های سرمایه گذاری، پیش بینی صورتهای سود و زیان و ارزشگذاری سهام، فرایند و نحوه بازارگردانی در شرکت های دارویی و در نهایت تابلوخانی در بورس میتوانند از هر فردی، یک متخصص و تحلیل گر صنعت دارویی تربیت نماید.

 

 

امکانات دوره:

  • پشتیبانی آنلاین از طریق گروه تلگرامی کلاس
  • بهره‌مندی از خدمات کارگزاری بانک صنعت و معدن و انجمن مالی ایران ارائه گواهینامه‌ی رسمی از انجمن مالی ایران و کارگزاری بانک صنعت و معدن
  • پشتیبانی علمی و فنی در کلیه مراحل برگزاری دوره

 

دستاورد دوره:

آموزش‌های ارائه شده در این دوره، شامل ترکیب آموزش‌های تخصصی و کارگاه آموزشی می باشد که در برگیرنده‌ی انتقال تجربیات و دانش‌های مدرسان دوره است. (مدرسان دوره، جمعی از مدیران مجرب و متخصص صنعت می باشند.)

شبکه‌ی ارتباطی ارزشمند و امکان انتقال تجارب مدیران
بهره‌مندی از متدولوژی آموزشی کاربردی-مهارتی
تدوین پورتفولیوی توسعه فردی که به شما امکان پیشرفت در رهبری و مدیریت سازمان را می‎‌دهد.
انتقال تجربه‌ی مدیریتی میانگین بیش از 20 سال از مدیران و متخصصان برتر و موفق کشور
بومی‌سازی پروژه‌های درسی با نیازها و مسائل کسب‌وکار دانش‌پذیران
انجام پروژه‌های کاملا عملیاتی در طول دوره برای یادگیری بهتر و کاربردی‌تر
فرصت یادگیری بهترین شیوه‌های مدیریت در کسب‌وکار و سایر حوزه‌‎های مرتبط
انتخاب بهترین دانش پژوهان جهت معرفی به شرکت‌های داروسازی کشور
انعطاف‌پذیری در سازگاری با دانش تخصصی در حوزه کاری شخصی
آزادی عمل در انتخاب مطالعات به منظور تطبیق با جایگاه و مسیر شغلی خود

طول دوره:

122 ساعت

روزهای برگزاری:  

چهارشنبه ها و پنجشنبه ها

ساعت برگزاری:

16 الی 20
14 الی 18


نظرات درباره دوره


 

 

از راه های زیر می توانید با ما ارتباط برقرار کنید

تلفن: 20 - 22110518 (021)

واتساپ: 09912707933

مشاوره رایگان

مشاوره دوره‌های سازمانی